האם יש מקור הלכתי לזה שאסור ללבוש מכנסיים צמודים?
ההלכה מדברת בפירוש? - רבניםנט" />

שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
מִי זֹאת ?

הלכות בשמירת הלשון:
סיפור לשון הרע לתועלת על מצוות בין אדם לחבירו

מה המקור לכך שאסור ללבוש מכנסיים צמודים?


שאלה:(03/01/2022)

האם יש מקור הלכתי לזה שאסור ללבוש מכנסיים צמודים?
ההלכה מדברת בפירוש?


תשובה:(הרב רביד נגר)

שלום וברכה, ברור לכל בר דעת שצניעות משמעותה כיסוי והסתרה.
במחשבה, דיבור ומעשה. משמעות המילה צניעות היא "להצניע" להסתיר.
ברגע שגבר או אשה לובשים בגדים צמודים, הרי שהם מבליטים את איברי הגוף
וזה הפך הצניעות. כמו כן ברגע שגבר לובש בגד צמוד, הדבר גורם לחיכוך
וחימום ויש הסבורים שאף פוגע בפיריון (אף כי לא הוכח מדעית)

מדוע צריך להסתיר?
כבר אמר שלמה המלך ע"ה: "כבוד א-לוהים הסתר דבר" (משלי כה')
תרבות יון היא זו שחינכה דורות ע"ג דורות לחשוף ולהבליט (עירום)
הגימנסטיקה היוונית באה מהמילה גימנוס (עירום) יון אותיות נוי (יופי)
ההתמקדות היא ביופי החיצוני. לעומת זאת ביהדות, היופי הוא פנימי
עמוק, בעל ערך ומשמעות הרבה יותר גבוהה. המדרגה הגבוהה ביותר
ביהדות היא "ענווה" ומי שזוכה בה נפתחים בפניו כל השערים. מדוע?
כי ענווה היא צניעות והפך הגאווה. 

לכן אמרו חז"ל: "אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין"
אדם שמתפאר ומתרברב במעשיו ובכשרונותיו סופו לאבד מכוחו
לא לחינם מובא בנביא ירמיה (ט',כב') "כֹּה אָמַר ה', אַל-יִתְהַלֵּל חָכָם
בְּחָכְמָתוֹ, וְאַל-יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר, בִּגְבוּרָתוֹ; אַל-יִתְהַלֵּל עָשִׁיר, בְּעָשְׁרוֹ".

כך גבר או אשה שמתפארים ומתרברבים בגופם ובחיצוניותם
שמים דגש על הטפל ולא על העיקר.

כעת לאחר ההקדמה הנ"ל אענה על שאלתך. איסור לבישת
מכנס צמוד נובע מכמה סיבות. להלן הסיבות העיקריות:
א. משום איסור "לא ילבש", שנאמר (דברים כב', ה'): “לֹא יִהְיֶה
כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת ה’
אֱלוֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה”. (תועבה - דבר מאוס שאינו ראוי)
ב. משום צניעות. שכן לא שייך להבליט את האיברים.


לסיכום: לבישת בגד צמוד היא הפך הצניעות. אולם, כיון
שיש פוסקים רבים הסבורים שכיון גם גברים וגם נשים
לובשים מכנסיים (לצערנו) אזי במקום שבו לא מצויים
גברים (כגון בחדר שינה, או באימוני כושר של נשים, או
מתחת לחצאית לצורך חימום) יתכן שיש לה על מי 
שתסמוך. בכל מקרה לתלמידות שלי הייתי מורה שלא
לעשות כן. שכן אמרו חז"ל: "קדש עצמך במותר לך"
אבל לומר שאסור, איני יכול.

נ.ב - חשוב לי להזכיר ולומר שאינני פוסק וכל מה שכתבתי
הוא ע"פ הבנתי, אין ללמוד מזה הלכה למעשה וכל אדם
ישאל את רבו בעניינו האישי. שכן הרב מכיר את התלמיד
ו\או התלמידה ויודע מה מצבם הרוחני ויודע להורות לכל
אחד להתחזק בהדרגה אט אט כפי מדרגתו ומעלתו בע"ה.
...

  
...




שלח לחבר
מדורג 0 מתוך 5, דרגו 0