שלח לחבר

בס"ד
רבנים.נט

ברוכים אתם בבואכם

חדשות האתר:


פינת הנשים

שלח שאלה לרבנים

הוסף שאלה


הלכות בשמירת העיניים:
אֲנִי נִזְהַר

הלכות בשמירת הלשון:
רכילות מפורסמת

אני חושבת שאתה מגזים לגבי השירות לאומי לבנות


שאלה:(25/09/2013)

שלום רביד. אני חושבת שמה שאתה עושה כאן זה דבר חיובי מאוד, כי המון מתחזקים פונים אליך כי אין להם לאן לפנות. אבל מאוד מאוד צורם לי היחס שלך לאוכלוסיות שונות ממך. כן, גם ציוניים הם דתיים. ולא פחות ממך. ובקשר לשירות לאומי, אני לא אחלוק על אם לעשות או לא (לדעתי חובה על כל בת ישראל.) אבל אני לא מבינה מה זה ״בלי להכליל״ ואחר כך תיאור לפרטים שמכליל מאוד!! את כל בנות השירות הלאומי. צודק שיש גם כאלה, אבל מה עם בנות שבאמת באות לשרת את האומה? וכן, הן יבואו גם לאוכלוסיות חילוניות וכן יהיו במסגרות שלדעתך זה לא נכון אלא אך ורק ומדרשה.. אבל הן דתיות ולעניות דעתי יציבות וחזקות הרבה יותר מבנות מדרשה (לא כולן כמובן... !) כי הן נחשפות למציאויות שונות ולא בוחרות בהן אלא נשארות באמונתן. אני באופן אישי משרתת במקום חילוני ממש והבנות שאיתי גם ״חלשות״ בצניעות, אבל אני אישית נאבקת בעצמי וברוך ה׳ לא מדרדרת ונשארת יציבה, ואני חושבת שזה קידוש ה׳ הכי גדול שיכול להיות. ועבודת ה׳ מתבטאת גם בקשר לעם ישראל, וגם בתורה. לא רק אחד מהם... אז בבקשה ממך תשמש דוגמא בלימוד זכות ובאהבה לעם ישראל ולא בהכללה ובקטרוג על בנות שעוסקות בקידוש ה׳ וגם אם לא, הן עדיין בנות של הקב״ה. תודה וסליחה אם הייתי תקיפה


תשובה:(הרב רביד נגר)

אחותי היקרה , גם אני חשבתי פעם כמוך , אבל אז כשהבעתי את דעתי בפני אחד מגדולי ישראל הוא אמר לי שעם כל הכבוד לדעה האישית הנפלאה שלי , ברגע שחכמי ישראל  אמרו את דברם , אסור לנו להעיז לחלוק על דבריהם , ברגע שחכמי ישראל פסקו בצורה חד משמעית מפורשת שאסור לאדם להביא את עצמו לידי ניסיון , כל מסגרת שעשויה לגרום לבנות להיחלש מאוד מבחינה תורנית היא מסגרת שחכמים מגדירים אותה בגדר: "סכנת נפשות" , יש גם התבטאויות קיצוניות שלא נעים לומר אותם אבל חשוב לדעת שמדובר בגדולי הדור דאז שפסקו שזה אפילו: "ייהרג ואל יעבור" ואני בטוח שאני ואת לא נעיז להביע דעה כשגדולי ישראל הביעו דעה אחרת. 

בדור האחרון , אין לי ספק שגם רבנים מכובדים בציבור הדתי לאומי מבינים שלפחות שליש מבנות השירות מתמודדות עם ניסיונות בלתי אפשריים , עד שהרב אריאל הביע דעתו בנושא וגם הרב שמואל אליהו להלן ציטוט מכתבה שהתפרסמה בעיתון בשבע: "חד משמעית, אסור לשום בת לשרת במשטרה, כנ"ל בבית המשפט, בבתי סוהר ובתי חולים ובכל אותם מקומות המועדים לפורענות. זה בבחינת 'ייהרג ובל יעבור'", מדגיש הרב.
לקריאת המאמר המלא שפורסם בנושא לחצי כאן:"שירות לאומי - תרומה או סכנה?"


אין לי ספק ולו הקל שבקלים שמדרשה עדיפה יש לי ניסיון בתחום כי יש לי עשרות תלמידות בוגרות השירות הלאומי ועשרות תלמידות בוגרות מדרשה ומדובר בעולם אחר , ברמה אחרת ובעיקר בלבוש אחר , הם מקימים בתים שונים לחלוטין....
 
בנות השירות (ברובן) מקימות בתים פושרים כפי שתוכלי לשמוע ולראות בסרטון באתר שנקרא: מה עדיף? חרדי או דתי לאומי , שם אני מפרט ומראה את ההבדלים בין ההשקפות , כרגע לפני הניסיון שאני מכיר, בנות השירות מקימות בתים הרבה יותר פושרים מבנות המדרשה אבל שוב מי אנחנו שנמדוד , זו מציאות בשטח שאי אפשר להתווכח איתה , צאי לשטח ותבררי ע"פ רוב אם יש להן טלוויזיות, אייפונים, מחשבים
עם אינטרנט לא כשר ותגידי לי אם אני צודק או לא...
 
אבל גם אם יש בקרבן בנות נפלאות (כמוך) זה בטל ברוב , אם תסרקי את רוב המסגרות ותבררי הדק היטב ביראת שמים ולא מתוך התלהמות תגלי שאני צודק , אבל מכאן ועד להשקפה וצורת חיים , הדרך שלי שונה לחלוטין.
 
אם יש רב שמתיר לבנות דתיות לשרת עם בנות לא צנועות במסגרות "חילוניות" שעשויות להביא את הבנות לידי ניסיון ו\או ביזיון. אשמח לשמוע מה שמו ולפרסם את שמו ברבים במידה והוא אכן מתיר זאת , כמו כן אשמח לשמוע מי הרב שעל פיו הוא פוסק ומי התיר את הדבר. גדולי הרבנים בציבור הדתי לאומי מודים שהניסיונות לא פשוטים ובחלק מהמקומות השירות הוא בחינת: "ייהרג ובל יעבור" כפי שאמר בזמנו החזון איש זצוק"ל.
 
בהתייחסות לדבריך כאן: 
הן יבואו גם לאוכלוסיות חילוניות וכן יהיו במסגרות שלדעתך זה לא נכון אלא אך ורק ומדרשה.. אבל הן דתיות ולעניות דעתי יציבות וחזקות הרבה יותר מבנות מדרשה (לא כולן כמובן... !) כי הן נחשפות למציאויות שונות ולא בוחרות בהן אלא נשארות באמונתן.

מי נתן היתר לבנות להביא עצמן לידי ניסיון? את מוכנה לקחת על הגב שלך את האחריות רק בגלל שיש לך אומץ ועזות להגיב כאילו היית גדולה בישראל? מהיכן נובעת העזות הזאת? בת מדרשה לא הייתה מתבטאת כך לעולם , נחמד שהתנצלת בסוף , אבל ההתלהמות שלך לא הולמת בת מלך , מחילה אם פגעתי בך אבל את צריכה ללמוד דרך ארץ מהי ואח"כ לדבר איתי על השקפות וכבוד האדם ולהחליט מי חזקה יותר מבנות מדרשה ומי לא. בנוסף , אם רבני הציונות הדתית בעצמם הודו ששירות במוסד חילוני הוא בגדר ייהרג ובל יעבור וכל גדולי ישראל אסרו את הדבר מכל וכל , מי אנחנו שנעיז להמרות את פיהם של גדולי הדור?
 
אם את באמת רצינית אשמח לשמוע ממך...
א) מי הדעת תורה שלך (הרב\רבנית שלך) יש לך בכלל דעת תורה חשוב לי לדעת !
ב) האם את הולכת עם חצאיות קצרות או ארוכות? ע"פ ההלכה או ע"פ ראות עינייך?
ג) האם את משתתפת באירועים מעורבים , כן או לא (אין צורך להאריך)
ד) האם היית מוכנה שהבת שלך תבוא לידי ניסיון ואולי חלילה תיכשל רק כדי לחשל אותה? (תעני תשובה אמיתית)
 
יש עוד הרבה שאלות שהייתי שמח לשאול והרבה דברים שהייתי שמח לברר , אבל אני רוצה לקבל תשובות כנות על השאלות הנ"ל. במיוחד מי הדעת תורה שאת סומכת עליו שמתיר את השירות הלאומי לכתחילה ואומר ששירות לאומי עדיף על מדרשה (אגב , מדרשה לא חייבת להיות חרדית , יש גם מדרשות לדת"ל) 
 
לסיכום: הרב עובדיה יוסף שליט"א אוסר , הרב שטיינמן שליט"א אוסר , הרב קנייבסקי שליט"א אוסר , הרב מרדכי אליהו זצוק"ל אסר ואפילו התבטא כך בפירוש בתכנית רדיו וכן יש מכתבים מפורטים שבהם הוא מבטא את דעתו בנושא וגם אם הוא התיר במקרים ספציפיים , וודאי וודאי שלכתחילה הוא העדיף שלא. גם הרב יעקב יוסף זצוק"ל ביקש בצוואתו שבנות לא יעשו שירות לאומי , אגב מדובר ברב שכל ימי חייו היה קשור באופן עקבי ורצוף לציבור הדתי לאומי. אז... עם כל הכבוד לרבנים שמתירים , אין לי ספק שאם תשאלי אותם מה עדיף , רב אמיתי יכוון אותך בדרך אמת ולא בדרך שמתאימה להשקפתו הנוכחית (שיש לו בה נגיעות אישיות ו\או פוליטיות) תחפשי צדיק אמת.





שלח לחבר
מדורג 5 מתוך 5, דרגו 1